Tekil Mesaj gösterimi
Alt 27 Ekim 2014, 01:49   #2
certyle
Super Moderator
certyle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 21 Ocak 2012
Bulunduğu yer: Ankara
Konular: 166
Mesajlar: 567
Aldığı Beğeni: 2
Beğendikleri: 0
certyle isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Standart

Bence bu konu tarihin en hassas noktalarından birisidir. Başta ben de olmak kaydıyla Osmanlı tarihinde Kanuni devri sonrasında birçok kişide bilgi noksanlığı vardır. Kanuni'ye kadar her padişah kendi devrinde anılırken ondan sonra sadece birkaç padişah devir devir anlatılır. Onun haricinde; Duraklama, Gerileme ve Çöküş devirleri başlığı altında genel olarak olaylar merkezli bir tarih anlatılır. Osmanlı tarihinde benim noksanlığım ve sizin noksanlığınızın sebebi de bu olsa gerek. Kanuni'den sonra da her padişah kendi devrinde anlatılmaya devam edilse Osmanlı tarihi herkesin aklına iyice yerleşecektir. Özellikle lise devrinde alınan bu eğitim ileri de tarih okumakisteyecek öğrenciler içinde çok faydalı olacaktır. Bem bu durumun noksanlığını hissediyorum ve kendimi geliştirmek içinde çaba harcırıyorum.

Okulumun öğretim görevlilerinden birkaç hoca Tübitak araştırmaları kapsamında İlkokul ve lise Tarih Kitaplarında müfredat değişikliklerini içeren bir çalışmaya başlamış bulunmaktalar. Özellikle benim de yukarıda durduğum konyu kapsayan köklü değişiklikler yapılacağını da belirttiler. Bir devri gerileme veya duraklama adı altında ele almak akademisyenlerce de uzun yıllardır yanlış olarak görülmekteydi ve bu sorunu çözmek içinde çalışmalara başlamışlardır. Çok sevindirici bir haber bu benim için, ülkemizde ki eğitim sorununa ufakta olsa bir çözüm sağlayacağını düşünüyorum. Bu araştırmalar sadece tarih dersi için değil tüm ülke eğitimi için yapılmalı ve en büyük sorunumuzla başa çıkılmalıdır. Bu sayede ülkemizde yanlış giden birçok durum eğitim sayesinde düzelecektir.

__________________
certyle isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla