Tarih Forum, Tarih, Forum Tarih, Forum, Tarih Portalı
Kapat
   

Geri git   Tarih Forum, Tarih, Forum Tarih, Forum, Tarih Portalı > KPSS Eğitim Bilimleri > Ölçe ve Değerlendirme

Ölçe ve Değerlendirme KPSS Ölçme ve Değerlendirme Dersi Konu Anlatımı, ölçme ve değerlendirme çıkmış kpss soruları, soru bankaları

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 30 Kasım 2011, 15:10   #1
Yeni Üye
Ezgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 12 Nisan 2011
Konular: 386
Mesajlar: 409
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Ezgi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Standart Dereceli Puanlama Anahtarı

Dereceli Puanlama Anahtarı: Gözlemlere ait puanları tanımlanmıs kategorilerden
(ölçüt ya da ölçütler) uygun düsen boyuta kaydetmemizi saglayan bir degerlendirme
aracıdır (Haladyna,1997). Dereceli puanlama anahtarı 3 bölümden olusur;
1) Degerlendirme ölçütleri: Kabul edilebilir cevapları kabul edilemez cevaplardan
ayırmak için kullanılır. Örnegin, ögretmenler yazılı kompozisyonları degerlendirirken
organizasyon, yapısal içerik, sözcük seçimi vb. gibi degerlendirilebilir ölçütler
kullanırlar.
2) Ölçüt tanımlamaları: Ögrencilerin degerlendirilmek istenen cevaplardaki niteliksel
farklılıkları tanımlama yolunu ifade eder. Örnegin; bir kompozisyonda organizasyon
degerlendirilecekse bu ölçütlerden en yüksek puanı alan ögrencinin kompozisyonu
organizasyon açısında hiç hata içermemelidir.
3) Puanlama stratejisi: Puanlama bütünsel ya da analitik biçimde olabilir. Hangisinin
kullanılacagı degerlendirmenin amacına baglıdır. Verilecek olan karar, grupları
yerlestirme, seçme veya derecelendirme gibi genel bir kararsa, bütünsel puanlama
daha uygun olacaktır. Bu tür kararları verebilmek için, ögretmen tek ve ortalama bir
puanlama ile bütünsel degerlendirme yolları aramak zorundadır. Öte yandan,
degerlendirmenin amacı, ögrencilerin karsılastıgı zorlukları belirlemek ya da her
bireysel performans degerlendirme ölçütüne göre, ögrenci gelisimini ögrenmekse,
her performans ölçütünün ayrı ayrı degerlendirildigi analitik puanlama uygundur. Her
iki durumda da, performans ölçütleri uyarlanan puanlama ve oranlama yaklasımına
yön verir (Airasian,1994). Ögretmenler ögrencilerinin ögrenme ürünlerini toplam puan
olarak degerlendirmek istediklerinde bütünsel puanlama stratejisini kullanırlar.
Bütünsel puanlama ölçegi, süreçten çok sonuçla ilgilidir, sonuca ulasmak için asılan
bireysel basamaklarla degil toplam performans ya da sonuçla ilgilenir. Ögretmenler
ögrencilerinin çalısmalarının ya da ürünlerinin farklı boyutlarını farklı puanlayarak
degerlendirmek istediklerinde ise analitik puanlama stratejisini kullanırlar. Analitik
puanlama ölçegi, degerlendirme sürecinin farklı asamalarında aranan cevapları
puanlamada ise yarar.
Hazırlanan dereceli puanlama anahtarı ödevlerle birlikte ögrencilere verilmelidir.
Ögrenci çalısmasının hangi ölçütlere göre degerlendirilecegini önceden bilmelidir.

Ezgi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
anahtari, anahtarı, dereceli, puanlama

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



WEZ Format +2. Şuan Saat: 08:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2020, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Tarih.gen.tr Tarih Forum sitemizde 5651 Sayılı Kanun’un 8. Maddesine ve T.C.K’nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. Tarih.gen.tr sitesindeki konular yada mesajlar hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler için iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde Tarih.gen.tr yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve gerekli işlemler neticesinde size dönüş yapılacaktır.